Η Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου βρίσκεται στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης.
Η Σουρωτή βρίσκεται 28 περίπου χιλιόμετρα από την Θεσσαλονίκη, όχι μακριά από τον κεντρικό δρόμο που συνδέει την πόλη με την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο.
Η Ιερά Μονή είναι αφιερωμένη στον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο και στον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη. Στην Μονή υπάρχουν τα Λείψανα του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη
που βρίσκονται στο καθολικό της όπως και ο τάφος του Γέροντα Παϊσιου.
Ο Γέροντας Παϊσιος κοιμήθηκε στις 12 Ιουλίου 1994 και ενταφιάστηκε δίπλα από το ναό του Αγίου Αρσενίου.
Έκτοτε, κάθε χρόνο στις 11 προς 12 Ιουλίου, στην επέτειο κοιμήσεως του Γέροντος, τελείται αγρυπνία στο Ιερό Ησυχαστήριο, με συμμετοχή χιλιάδων πιστών.
Το
Ησυχαστήριο είναι ανοικτό:
ΤΡΙΤΗ και ΠΕΜΠΤΗ
Χειμερινή́ Ώρα: 10 π.μ. – 1 μ.μ. και 4 μ.μ. – 6 μ.μ.
Θερινή Ώρα:
10 π.μ. – 1 μ.μ. και 5 μ.μ. – 7 μ.μ.
ΣΑΒΒΑΤΟ
Χειμερινή́ Ώρα: 10 π.μ. 03 μ.μ.
Θερινή Ώρα:
10 π.μ. 03 μ.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ
Χειμερινή́ Ώρα: 11 π.μ. – 1 μ.μ. και 4 μ.μ. – 6 μ.μ
Θερινή Ώρα:
11 π.μ. – 1 μ.μ. και 5 μ.μ. – 7 μ.μ
Κατά την Καθαρά Εβδομάδα και την Μεγάλη
Εβδομάδα το Ησυχαστήριο είναι κλειστό.
Τα τηλέφωνα της Μονής είναι: 23960 – 41320, 41315
Το τυπικό της μονής για την ενδυμασία
είναι:
Η
είσοδος στο Ησυχαστήριο δεν επιτρέπεται στις γυναίκες που φορούν παντελόνια,
κοντές φούστες, αμάνικα και εξώπλατα.
Οι
γυναίκες να φορούν φούστα φαρδιά και μακριά, κάτω από το γόνατο.
Το
Ησυχαστήριο δεν δίνει φούστες, μαντήλια ή οτιδήποτε άλλο.
Δεν
επιτρέπεται και η είσοδος στους άνδρες που φορούν κοντά παντελόνια και αμάνικα.
Το
ίδιο ισχύει και για τα παιδιά.
Monastery typical rule for appropriate clothing:
Entry to the Convent is not allowed to women wearing trousers, short skirts, and sleeveless or backless dresses.
Women should wear a skirt that's wide and long, reaching below the knee.
The Convent doesnot provide skirts,shawls/scarves or other articles of clothing.
Entry is also denied to men wearing shorts or sleeveless shirts.
These rules also apply to children
The Monastery is open:
Tuesday and Thursday
WinterTime: 10 am – 1 pm και 4
pm – 6 pm
SummerTime: 10 am – 1 pm και 5
pm – 7 pm
SATURDAY
WinterTime: 10 am 03 pm
SummerTime: 10 am 03 pm
SUNDAY
WinterTime: 11 am – 1 pm και 4
pm – 6 μ.μ
SummerTime: 11 am – 1 pm και 5
pm – 7 μ.μ
During the CleanWeek and the HolyWeek the
Convent isclosed
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
L’entréedumonastère
est interditeauxfemmesenpantalon, enmini-jupe, enmanchescourtesouayantlesépaulesdécouvertes.
Lesfemmesdésirantvenir
au monastèresontpriéesd’êtredécemmentvêtueset de porter des jupesdescendant au
moinsjusqu’augenou.
L’entréedumonastère
est interditeauxhommesenshortouenmanchescourtes.
Lemonastèren’apaslapossibilité
de mettre des vêtements (jupes, foulards, pantalons, etc.) à ladisposition des
pèlerinspourlavisite.
Lamêmerègles’appliqueauxenfants.
Lemonastère
est ouvertauxvisiteurs:
LE
MARDI ET JEUDI
Heured’hiver: 10h-13h et 16h-18h
Heured’été: 10h-13h et 17h-19h
LE
SAMEDI
Heured’hiver: 10h-15h
Heured’été: 10h-15h
LE
DIMANCHE
Heured’hiver: 11h-13h et 16h-18h
Heured’été: 11h-13h et 17h-19h
Lemonastère est fermédurantla 1ère
semaineduGrandCarêmeetdurantlaSemaineSainte
Pour tout renseignementtéléphoner au +30
23960-41320
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Монастырь открыт для
посетителей:
ПО ВТОРНИКАМ И ЧЕТВЕРГАМ
в зимнее время: 10-13 и
16-18
в летнее время: 10-13 и
17-19
ПО СУББОТАМ
в зимнее время: 10-15
в летнее время: 10-15
ПО ВОСКРЕСЕНЯМ
в зимнее время: 11-13 и
16-18
в летнее время: 11-13 и
17-19
Монастырь закрыт всю
Чистую Седмицу и Великую Седмицу.
Вход в монастырь
запрещается женщинам в брюках, в мини-юбках, с короткими рукавами и открытыми
плечами. Женщины, желающие посетить монастырь, должны быть в юбке длиннее
колена. Вход в монастырь запрещается мужчинам в шортах и в одежде с короткими
рукавами. То же самое для детей.
Монастырь не имеет одежды
(юбки, платки, брюки и т.д.) для посетителей.
ΠΗΓΗ......xristianos.gr
Πως γνώρισα τον π. Παΐσιο και πως ιδρύθηκε το Ησυχαστήριο της Σουρωτής
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΜΑΤΖΑΡΟΓΛΟΥ
Μάκρη - Αλεξανδρουπόλεως 68100
ΠΩΣ ΓΝΩΡΙΣΑ ΤΟΝ π. ΠΑΪΣΙΟ
ΚΑΙ ΠΩΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ
ΤΟ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΟΥΡΩΤΗΣ
Το έτος 1965 ήμουν εφημέριος εις τον ιερόν Ναόν της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης. Ήταν Κυριακή, ήμουν Λειτουργός και στην αρχή του Όρθρου είδα να στέκονται λίγο πιο μακρυά από το Τέμπλο δύο Μοναχοί. Μου ήσαν άγνωστοι. Είπα στον νεωκόρο να τους βάλη στο Ιερό μέσα για να μην στεναχωρεθούν όταν η Εκκλησία θα γέμιζε από τον κόσμο και στους Αίνους κάθησα κοντά τους και ρώτησα τον νεώτερο από που ήταν και αν είχαν ανάγκη από βοήθεια, ευχαρίστως να τους συμπαρασταθώ.
Ο νέος ήταν ο π. Βασίλειος Γοντικάκης και ο μεγαλύτερος ό π. Παΐσιος και ασκήτευαν στην Σκήτη των Ιβήρων. Ο π. Παΐσιος ήταν άρρωστος. Μετά την Θεία Λειτουργία παρεκάλεσα τον ιατρό κ. Παπαδημητρακόπουλο, να δη τον π. Παΐσιο ακτινολογικά και την επομένη, σε γνωστή μικροβιολόγο, κάναμε εξετάσεις αίματος καί πτυέλων. Συγκέντρωσα αυτές τις εξετάσεις και τους πήγα από το ξενοδοχείο «ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ»που έμεναν, σε γνωστό μου γιατρό φυματιολόγο ο οποίος ήταν Διευθυντής στο Νοσοκομείο Παπανικολάου. Ο γιατρός συνέστησε «Νοσοκομείο και χειρουργική επέμβαση». Έπασχε ο π. Παΐσιος από εκτεταμένη βρογχεκτασία του κάτω λοβού του αριστερού πνεύμονας, φυματιώδους αιτιολογίας.
Ωστόσο ο π. Παΐσιος δεν δέχθηκε ούτε το νοσοκομείο ούτε έστω τις σαράντα στρεπτομυκίνες που υπέδειξε ο φυματιολόγος.
«Πάρε μου δύο στρεπτομυκίνες καί 3-4 κουτιά γάλα για να πω πως έκανα θεραπεία και να επιστρέψωμε στο Όρος», μου είπε.
Την επομένη τους πήγα στο πρακτορείο και έφυγαν για το Άγιον Όρος.
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ήρθε ο π. Παΐσιος στα Γραφεία της Μητροπόλεως, όπου εργαζόμουν, μόνος του κρατώντας μια μικρή βαλιτσούλα και μου είπε: «Ήρθα να με πας στο Νοσοκομείο».
Πράγματι ανεζήτησα τον γνωστό μου φυματιολόγο και εκείνος έδωσε εντολή για εισιτήριο «εκτάκτου εισαγωγής» στο «Παπανικολάου» την ίδια μέρα, όπου υπεύθυνος χειρουργός ήταν ο κ. Οικονο-μόπουλος και Διευθύνουσα η κ. Χανιωτάκη.Η επέμβασις καθυστερούσε και τότε κατέφυγα στον πεθερό του χειρούργου τον γνωστό κ. Παπαποστόλου, με το κατάστημα Ιατρικών Ειδών, και ωρίσθηκε η ημερομηνία του χειρουργείου και συγχρόνως μας δόθηκε εντολή για την ανεύρεση δέκα φιαλών αίματος.
Yπάρχει ένα περιστατικό της νέας αναβολής της επεμβάσεως, οφειλόμενο στην ευαισθησία του π. Παϊσίου: Ένα μικρό παιδί νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο εκείνο το διάστημα. Είχε μέσα σε κάποιο βρόγχο του ένα φυλλαράκι από πουρνάρι και αυτό το έκανε και υπέφερε. Ο π. Παΐσιος έδωσε λοιπόν την σειρά του στο άρρωστο παιδί και η δική του επέμβαση καθυστέρησε και πάλι.
Εδώ θα κάνω μια παρένθεση απαραίτητη για την σύνδεση της γνωριμίας μου με τον π. Παΐσιο και την ίδρυση του Ησυχαστηρίου της Σουρωτής και την ιστορική αλήθεια του όλου θέματος:
Από το έτος 1961 είχα υπό την πνευματική μου καθοδήγηση είκοσι περίπου κοπέλλες οι οποίες είχαν πόθον και ιερή επιθυμία την ίδρυση ενός Ησυχαστηρίου.
Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ήταν ο μακαριστός Παντελεήμων Παπαγεωργίου, πνευματικός μου πατήρ, με του οποίου την υπόδειξη και ευλογία αγοράσθηκε, δαπάναις των ιδίων νεανίδων, αγρόκτημα 13 στρεμμάτων κοντά στο χωριό Φίλυρον Θεσσαλονίκης. Όταν όμως άρχισαν οι προκαταρκτικές εργασίες των εγκαταστάσεων, ο Μητροπολίτης ζήτησε επτά μέλη από την «Πνευματική Συντροφιά» και μάλιστα τις πλέον εγγράμματες να εγγράφουν και να εγκαταβιώσουν στην Μονή του Πανοράματος Θεσσαλονίκης. Καμμία από τις κοπέλλες δεν θέλησε να αποχωρισθή από τις υπόλοιπες και η άρνησή των έγινε αφορμή να ανακαλέση ο Μητροπολίτης την ίδρυση της Μονής στην Μητροπολιτική του περιφέρεια.
Συνεχίζω τα της ασθενείας του π. Παϊσίου:
Το αίμα που χρειαζόταν για την εγχείρηση και την συμπαράσταση στην αρρώστεια του π. Παϊσίου, τα εξασφάλισα μέσα από την καλή διάθεση αυτών των πνευματικών μου παιδιών που ενώ δεν ζούσαν σε Μονή, δεν ήσαν καν Μοναχές, έκαναν μοναχικό αγώνα και υπακοή.
Συγχρόνως είχα ορίσει το καθημερινό πρόγραμμα διακονίας του άρρωστου πάλι με τα πνευματικά μου παιδιά.
Στο Νοσοκομείο ο π. Παΐσιος χρειάσθηκε να μείνη περισσότερο από δύο μήνες και επειδή οι τομές ήταν μεγάλες, ο γιατρός υπέδειξε να παραμείνη στην Θεσσαλονίκη ένα μήνα ακόμη. Τον πήγα στο σπίτι της κ. Αντωνίας Καλογεροπούλου η οποία εξωμολογείτο σε μένα και ευχαρίστως δέχθηκε να τον φιλοξενήση και να τον φροντίση.Όπως είναι φυσικό αυτή η περιπέτεια της ασθενείας του π. Παϊσίου και η τόσο μεγάλη επικοινωνία μαζί του, μου έδωσαν την καρδιακή άνεση να του ακουμπήσω το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπιζα με τις νεανίδες και την ίδρυση του Ησυχαστηρίου. Μάλιστα συγκέντρωσα τις αδελφές παρόντος του π. Παϊσίου (ήταν ακόμη στην οικία της κ. Καλογεροπούλου ασθενής) και είπα την αρνητική απάντηση του Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κυρού Παντελεήμονος Παπαγεωργίου.
Ο π. Παΐσιος επρότεινε να μιλήση σε έναν Ιερομόναχο γνωστό του τον π. Αγαθάγγελο Παρλάντζα και εκείνος θα πρότεινε στον Μητροπολίτη Κασσανδρείας, κυρό Συνέσιο Βισβίνη, στου οποίου την Μητρόπολη υπηρετούσε, να ιδρυθή εκεί το Ησυχαστήριο. Πράγματι σε δεκαπέντε ήμερες ήλθε θετική απάντηση από τον Μητροπολίτη Κασσανδρείας κυρό Συνέσιο Βισβίνη.
Συνεφωνήθη δε όπως εγώ παραμείνω στην αφάνεια δια να μην λυ-πηθή ο άγιος Θεσσαλονίκης (Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγε-ωργίου) και σε κατάλληλο καιρό να ζητήσω απολυτήριο και να διορισθώ στην Επαρχία Κασσανδρείας, κοντά κάπου στο Ησυχαστήριο για να κατευθύνω τις Αδελφές.
Ας σημειωθή ότι όλα αυτά δι’ επιστολής μου τα εγνώρισα στον Μητροπολίτη Κασσανδρείας.
Ο π. Αγαθάγγελος με τον Ιερομόναχο π. Θεόκλητο Μπόλκα εντόπισαν ένα αγροτεμάχιο οκτώ στρεμμάτων περίπου στην Σουρωτή, ήρθαν σε επικοινωνία μαζί μου, είδα το κτήμα και καταλήξαμε στην αγορά του.
Αυτή την εποχή, ενώ δηλαδή ο π. Παΐσιος δεν είχε φύγει ακόμη στο Άγιον Όρος, μία των ημερών, πήγαμε μαζί στο Ησυχαστήριο της αγίας Μαγδαληνής στον Πολύγυρο όπου εγκαταβιούσαν οι Ιερομόναχοι και συνέπεσε να συναντηθούμε με τον Μητροπολίτη Κασσανδρείας ο οποίος και ζήτησε να μάθη ποιοι είμασταν και ρώτησε πρώτα τον π. Παΐσιο:- Εσείς;
- Μοναχός Παΐσιος Σιναΐτης. Έζησα στο Σινά επί Μητροπολίτου Πορφυρίου.
- Εσείς; (Ρώτησε εμένα).
- π. Πολύκαρπος Ματζάρογλου...
- Α! Ναι, σας γνωρίζω από τους πατέρες και την επιστολή σας. Δεν έχω καμμιά αντίρρηση για την ίδρυση του Ησυχαστηρίου.
Μετά μερικές ήμερες πήγα πάλι στον Πολύγυρο, στην Μητρόπολη, όπου ο Μητροπολίτης είχε έτοιμο το έγγραφο αδείας ανεγέρσεως κελλιών και ενός Ναού και το παρέδωσε στα χέρια μου.
Τα σχέδια για την αρχική πτέρυγα του Ησυχαστηρίου τα έκανε ένας Γερμανός αρχιτέκτων ονόματι Σωτήρης, προστατευόμενος του π. Θεοκλήτου, πάντα με συνεργασία μαζί μου. Και τα σχέδια του Κα-θολικού παρεκάλεσα να τα κάνη ο αδελφός της Γερόντισσας Μαριάμ Πολυχρονιάδου την οποία είχα πάρει στην εν τω κόσμω Πνευματική Συντροφιά, γιατί ζούσε στο σπίτι της, στην Έδεσσα. (Ήταν πρώην Ηγουμένη στην Ι. Μονή της Αγίας Τριάδος Εδέσσης).
Ο Βασίλης Πολυχρονιάδης ήταν εμπειροτέχνης ναοδόμος της Ιεράς Μητροπόλεως Εδέσσης και Πέλλης.
Την ανέγερση τόσον του Ναού όσον και της αρχικής πτέρυγας των κελλιών ανέλαβε ως εργολάβος ο Ματθαίος Ελευθεριάδης, γαμβρός της αδελφής Μαρίας Παντέλογλου.
Ανοίξαμε με τις Αδελφές ένα λογαριασμό στην Τράπεζα κοινό και συνεβάλαμε όλοι κατά την οικονομική δύναμη του καθενός. Είχαμε εξουσιοδοτήσει την Μαρία Παντέλογλου για να κάνη τις πληρωμές.
Ο π. Αγαθάγγελος πολύ συχνά κατέβαινε στην Θεσσαλονίκη για την συνεργασία μαζί μου και την παρακολούθηση των εργασιών.Τον Οκτώβριο του 1967 δέκα αδελφές εγκαταστάθηκαν στην Μονή.
Το 1970 ανέλαβα καθήκοντα Εφημερίου, Ιεροκήρυκος, Πνευματικού και Αρχιερατικού Επιτρόπου στην ενορία Αγίου Γεωργίου Βασιλικών και συγχρόνως Πνευματικού πατρός και Καθοδηγητού εις το Ιερόν Ησυχαστήριον «Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος» δι’ εγγράφου υπ' αριθ. 618/3-7-1970 της Ιεράς Μητροπόλεως Κασσαν-δρείας.
Στο μεσοδιάστημα από της εγκαταστάσεως των πρώτων Αδελφών έως του διορισμού μου, ανέβαινα στο Ησυχαστήριον και επέβλεπα και ανελάμβανα όλες τις ανάγκες της Αδελφότητος υλικές και πνευματικές μέχρι λεπτομερείας και κατηύθυνα την Αδελφότητα.
Μια μικρή αναφορά θα κάνω πως αντιμετώπισα τις βασικές ανάγκες του Ησυχαστηρίου για την καλή του λειτουργία.
Νερό:
Δεν υπήρχε παρά μια πηγή με υπόξινο νερό κάτω από την Μονή περίπου 800 μ. απόσταση, όπου αργότερα κάναμε δεξαμενή συλλογής του υπάρχοντος νερού και με αντλία το ανεβάσαμε στο Μοναστήρι. Ήταν ακατάλληλο προς πόση αλλά το χρησιμοποιούσαμε για πότισμα και άλλες ανάγκες. Καλό νερό απέκτησε ή Μονή αφού εξασφάλισα πρώτα την ηλεκτροδότηση.
Ηλεκτροδότηση:
Εγνώριζα τον κ. Κίτσο Γεώργιο, Περιφερειάρχη Μακεδονίας-Θράκης της ΔΕΗ, και με την βοήθεια του κ. Κίτσου τοποθετήθηκαν κολώνες από το χωριό Σουρωτή μέχρι το Ησυχαστήριο και έτσι αποκτήσαμε το ρεύμα.
Όταν ήρθε το ρεύμα στην Μονή, μπορέσαμε να ανεβάσωμε και καλό νερό. Από τον κεντρικό αγωγό νερού της Κοινότητος Σουρωτής, ιδία δαπάνη της Μονής, και με την βοήθεια του τότε Προέδρου κ. Τζώλα, μεταφέραμε με σωληνώσεις το νερό στην Μονή.
Δρόμος:
Υπήρχε μόνον ένα μικρό μονοπάτι από την κεντρική αρτηρία μέχρι το Ησυχαστήριο και οι δυσκολίες ήταν πολλές. Ενθυμούμαι ότι με κάλεσε ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας και με ρώτησε αν έχωμε καμμιά ανάγκη στη Μονή που θα μπορούσε να την κάνη ο Στρατός, γιατί του το πρότεινε ο Διοικητής του 561 Τάγματος κ. Γκότσης που η Έδρα του ήταν στο Σέδες.
Του ανέφερα την ανάγκη του δρόμου και μου ενεχείρισε την κάρτα του Στρατηγού και μου είπε:
- Πήγαινε μόνος σου να συννενοηθής...
Όπερ και έπραξα. Πράγματι δέκα μέρες μετά την επίσκεψη μου στη Θέρμη, προσγειώθηκε στον γύρω χώρο της Μονής ένα ελικόπτερο και κατέβηκε ειδικός στρατιωτικός ο οποίος και χάραξε τον «φιδωτό δρόμο» από την κεντρική αρτηρία έως την Μονή και σε ένα μήνα μας παρέδωσαν τον δρόμο, φυσικά χωματόδρομο. Αργότερα το 1972 μου ήταν γνωστός ο Υπουργός Δημοσίων Έργων, κ. Ζαρντινίδης στον οποίον κατέφυγα και εκείνος προέβη στην ασφαλτόστρωση του υπάρχοντος δρόμου.
Ο π. Παΐσιος από καιρού εις καιρόν κατέβαινε από το Άγιον Όρος και έμενε στην Μονή για λίγο. Ήδη εγώ εμένα στα Βασιλικά Θεσσαλονίκης και τον συναντούσα στο Ησυχαστήριο. Ουδέποτε ο π. Παΐσιος ανεμείχθη στις κτιριακές ή άλλες υλικές υποθέσεις. Η προσφορά του ήταν καθαρά πνευματική αλλά πάντοτε με πολύ καλή επικοινωνία μαζί μου, χωρίς ποτέ να παίρνη καμμιά πρωτοβουλία αν δεν μιλούσε πρώτα και τις λεπτομέρειες των θεμάτων μαζί μου.
Μετά το 1970 που μπορούσα άνετα να ανεβαίνω στην Μονή προσθέσαμε και τα υπόλοιπα κτίσματα, τον Ναό της Ζωοδόχου Πηγής, το Αγιογραφείο, την Δεξαμενή και ένα καλυβάκι στο βουνό για να μένη όταν ερχόταν ό π. Παΐσιος. Επειδή αυξήθηκε πολύ ο αριθμός των Μοναζουσών, κάναμε πρώτα προσθήκη ενός ορόφου στην ήδη υπάρχουσα πτέρυγα κελλιών και πολύ αργότερα την νέα πτέρυγα με τον Ναό των Αρχαγγέλων.Το 1972 μεταφέρθηκα μονίμως στην Μονή όπου εξωμολογούσα πλήθος προσκυνητών.
Το έτος 1974 ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας δια του υπ' αριθ. 7/10-1-1974 εγγράφου του μου αναθέτει να προβαίνω εις την χειρο-θεσίαν ρασοφόρων μικροσχήμων και μεγαλοσχήμων εκ των ασκουμένων εν τω Ησυχαστηρίω του αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Προς πίστωσιν τούτου υπάρχει εν ημίν και έτερον έγγραφον του Ησυχαστηρίου (1-2-1974) προς τον Μητροπολίτην Κασσανδρείας δια του οποίου η υπογράφουσα Καθηγουμένη Φιλοθέη Σαμαρά αιτείται την ευλογίαν του Μητροπολίτου δια να εγγραφή εις το Μοναχολόγιο του Ησυχαστηρίου μία μοναχή. Το έγγραφο γράφει ακριβώς: «η δόκιμος Σοφία Ακριτίδου χειροθετηθείσα υπό του Πνευματικού ημών πατρός Πολυκάρπου Ματζάρογλου -βάσει του υπ' αριθμ. 7/10-1-1974 Υμετέρου εγγράφου- μετονομασθείσα Συγκλητική...».
Πλήθος αποδεικτικών γραπτών στοιχείων υπάρχει παρ’ ημίν δια την γνησιότητα της κτιτορικής ιδιότητος μου στο Ησυχαστήριο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου Σουρωτής και της πνευματικής μου πατρότητας επί 22 συναπτά έτη στην Αδελφότητα του Ησυχαστηρίου (από το 1961 εν τω κόσμω ακόμη, μέχρι το έτος 1983).
Θα καταθέσω μόνον την ομολογία του ιδίου του π. Παϊσίου όπως την γράφει στο βιβλίο του «Ο άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης» στην έκδοση του Ησυχαστηρίου της Σουρωτής του έτους 1975:
Σελίς 8 γράφει: «...ο φίλος μου πατήρ Πολύκαρπος -ο Κτίτωρ και Γέροντας της Μονής αυτής-......»
Σελίς 11 γράφει: «... είχε παρουσιασθή σε μια αδελφή ο Πατήρ Αρσένιος καθώς και σε άλλη -όπως θα αναφέρω λεπτομερώς- και ο Πνευματικός, όταν τα έμαθε, αφού θόλωσε τα νερά στις αδελφές για να μη βλαφθούν, επικοινώνησε μαζί μου. Του απήντησα και πάλι να τα αφήσουμε στον Θεό, χωρίς να γίνη λόγος».
Αυτές βέβαια οι μαρτυρίες του ιδίου του π. Παϊσίου αλλοιώθηκαν στις επόμενες εκδόσεις του βιβλίου αυτού και το όνομα π. Πολύκαρπος δεν αναφέρεται καν.
ΠΗΓΗ.....http://www.imalex.gr/1781A513.el.aspx
Άξιος ο μισθός σας
ΑπάντησηΔιαγραφήἈπολυτίκιον τοῦ Ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Παϊσίου, τοῦ ἁγιορείτου.
ΑπάντησηΔιαγραφήἮχος Γ΄. Θείας πίστεως.
Δρόμον ἄριστον ζήσας ἐνθέως,
τὰ τῆς Πίστεως καθ' ὑποδείξας,
τῶν οἰκουμενιστῶν ἐλέγξας τὸ βδέλυγμα,
πατριαρχῶν τὸ μνημόσυνον ἔπαυσας,
τὴν σκοτομίνην τῆς πλάνης διέλυσας,
πάτερ Ὅσιε Παΐσιε παμακάριστε,
Χριστὸν τὸν Θεὸν ἰκέτευε,
τῆς πλάνης τῶν αἱρέτιζόντων ἡμᾶς ρύσασθε.
_______________________
Μεγαλυνάριον
Ὑψώσας τὸν τῆς Πίστεως Θυρεὸν,
ἡμᾶς ὁδηγήσας τῆ τῆς Χάριτος ἀτραπῶ
ταγῶν αἱρετιζόντων τὸν τύφον καταγγέλων
Παΐσιε ἐκφάντωρ Εὐχαῖς σου στήριξον.
Παντα απορουσα γιατι βασανιζονται απο πονους και αρρωστιες τετοιοι αγιοι ανθρωποι και τα αιμοδιψη τερατα πεθαινουν γαληνια (γνωριζω περιπτωσεις). Κατι τετοια φαινομενα με εκαναν να χασω τη πιστη μου στο Θεο και στην "καλοσυνη" του.
ΑπάντησηΔιαγραφήμα με τις ταλαιπωριες εξυψωνεσαι..οχι με τις ευκολίες..εκει Τον ξεχνάς .. ενω με αυτα στον υπενθυμιζει..καλή Ανασταση.
Διαγραφή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Κουτλουμούσι πιο κοντά / η σκήτη Παναγούδα. / Καθίσαμε μεσ' στον οντά / κρίναμε τον Ιούδα. / Ήρθες Εσύ να μας τρατάρεις / κέρασμα το καλογερίσιο / με το μειδίαμα της χάρης / και ύφος πρόσχαρο, παιδίσιο. / Όλα λιτά και ταπεινά / τίποτε το περίσσιο. / Βλέμμα γεμάτο δειλινά / ταξίδι πελαγίσιο. / Όλα λιτά και ταπεινά / γλυκιέ και παραδείσιε. / Μία καρδούλα που χτυπά / για τον Χριστό, Πα΄ι΄σιε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως θα έπρεπε να μείνει ως ειχε, ο μισθός θα ήταν πολυς...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρει κάποιος τη διεύθυνση της Μονής παρακαλώ ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχωρέστε με εν Χριστώ αδελφοί. Εγώ διδάσκομαι ότι ο πνευματικός αγώνας συνίσταται στο να αξιωθούμε να τύχουμε της δικαιώσεώς μας από τον Κύριό μας και όχι από τους ανθρώπους. Τα έργα μας, και μάλιστα τα αγαθά, ας τα γνωρίζει ο Θεός ο οποίος και θα τα ανταποδώσει εν ημέρα κρίσεως. Τίποτα άλλο δε γνωρίζω, ούτε χρειάζεται να γνωρίζω
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατερ Παΐσιος, ο πιο ταπεινος και λιτος ανθρωπος δεν νομιζω να αντιμετωπιζε τους ανθρωπους οπως μας αντιμετωπισαν οι καλογριες του μοναστηριου στον οικο του, αποτομες, απολυτες και αγενεστατες !
ΑπάντησηΔιαγραφήkseri kapios ti diefthinsi tis Monis?
ΑπάντησηΔιαγραφή